Zoeken…
Opmerkingen
Verschillende soorten Siri-aanvragen
Rit Boeking (bijv. Geef me een ritje naar New York via MyApp)
Berichten (bijv. Stuur een sms naar John met MyApp)
Foto zoeken (bijvoorbeeld zoeken naar strandfoto's die afgelopen zomer zijn gemaakt in MyApp)
Betalingen (bijv. Stuur $ 20 naar John voor het avondeten met MyApp)
VoIP-bellen (bijv. Mike bellen op mijn MyApp)
Trainingen (bijv. Start mijn dagelijkse hardlooptraining vanuit MyApp)
Klimaat en radio (speciaal ontworpen voor CarPlay, bijv. Zet de verwarming op 72 graden)
Siri-extensie toevoegen aan app
Om Siri-mogelijkheden in uw app te integreren, moet u een extensie toevoegen zoals u zou doen bij het maken van een iOS 10 Widget (oude Today View-extensie) of een aangepast toetsenbord.
Capaciteit toevoegen
1- Selecteer in de projectinstellingen het doel van uw iOS-app en ga naar het tabblad Mogelijkheden
2- Schakel de Siri-mogelijkheid in
De extensie toevoegen
1- Ga naar Bestand -> Nieuw -> Doel ...
2- Selecteer iOS -> Toepassingsextensie in het linkerdeelvenster
3- Dubbelklik van rechts op Intents Extension
Volgens Apple:
Intents Extension-sjabloon bouwt een Intents-extensie waarmee uw app intenties kan afhandelen die zijn uitgegeven door systeemservices zoals Siri en Maps.
4- Kies een naam en zorg ervoor dat u "Inclusief UI-extensie" aanvinkt
Door deze stappen uit te voeren, worden twee nieuwe doelen (Intents Extension en UI Extension) gemaakt, die standaard Workout Intent-code bevatten. Zie Opmerkingen voor verschillende soorten Siri-aanvragen.
Notitie
Telkens wanneer u uw extensie wilt debuggen, selecteert u gewoon het intentieschema uit de beschikbare schema's.
Notitie
U kunt SiriKit-apps niet testen in de Simulator. In plaats daarvan hebt u een echt apparaat nodig.