Zoeken…


Invoering

Pakketbeheer is een complete pakketbeheerder die helpt bij het ontdekken, installeren, bijwerken en verwijderen van pakketten voor Sublime Text.

Opmerkingen

Pakketbeheer is de Sublime Text-pakketbeheerder. Het bevat een lijst van meer dan 2500 pakketten beschikbaar voor installatie en gebruikers kunnen elke GitHub- of BitBucket-repository zelf toevoegen. Na installatie worden pakketten automatisch up-to-date gehouden.

De voorbeeldcode maakt de map Geïnstalleerde pakketten voor u (indien nodig) en downloadt vervolgens het pakket Pakketbeheer.sublime-pakket erin. De download wordt uitgevoerd via HTTP in plaats van HTTPS vanwege de standaardbibliotheekbeperkingen van Python, maar het bestand wordt gevalideerd met SHA-256.

Pakketbeheer installeren

Als u gebruik maakt Sublime Text 3 dan is de eenvoudigste manier om Package Controle installeren is het selecteren Install Package Control in het Tools -menu of in de Command Palette en Sublime tekst wordt deze automatisch geïnstalleerd.

Handmatig installeren:

Voor Sublime Text 2, oudere versies van Sublime Text 3 of als u een probleem hebt met een proxyserver, kan Pakketbeheer worden geïnstalleerd met een Python-script dat in de Sublime Text-console moet worden geplakt.

  • Open de webpagina Pakketcontrole-installatie in uw webbrowser.
  • Klik op de gewenste Sublime Text-versie.
  • Kopieer het Python-script naar uw klembord.
  • Open de sublieme tekstconsole door de Show Console in het View menu te selecteren, of door de Ctrl+` sneltoetsen te gebruiken, of door Console: Show selecteren in het Command Palette .
  • Plak het Python-script in de console en druk op Enter om het script uit te voeren.
  • Het installeren duurt enkele seconden, maar als het eenmaal een nieuwe Sublieme Tekstbuffer is geweest, wordt er informatie weergegeven over Pakketbeheer .

U kunt nieuw naar de website Pakketbeheer gaan en de pakketten kiezen die u wilt installeren.

Sublieme tekst aanpassen

Zodra u pakketcontrole hebt geïnstalleerd, is het super eenvoudig om elke plug-in , thema , kleurenschema en syntaxis te installeren die u wilt!

  • plugin: voer een actie uit (compileer uw less code bijvoorbeeld in css)
  • thema: verander de hele skin van sublieme tekst (tabbladen, zijbalk, opdrachtenpalet, enz.)
  • kleurenschema: verander de kleur van uw code
  • syntaxis: definieer hoe code moet worden gemarkeerd.

Hoe vind ik een pakket

U kunt zoeken naar pakketten op deze website: packagecontrol.io , of eenvoudig zoeken naar enkele sleutelwoorden wanneer u besluit dat u een pakket moet installeren (zie hieronder).

Nadat ik heb gekozen welk pakket ik wil installeren, hoe installeer ik het dan?

Open vanuit ST het opdrachtpalet en typ install package tot package control: install package is gemarkeerd en druk op enter.

Wacht even en er verschijnt een lijst met alle beschikbare pakketten. Typ de naam van degene die u wilt installeren en enter deze enter . Gedaan!

Opmerking: het is veilig om sublieme tekst opnieuw te starten nadat u een pakket hebt geïnstalleerd. Maar het wordt steeds minder nuttig (sublieme tekst wordt beter, dus dat hoeft u nu bijna niet meer te doen). Dus, herstart het gewoon als er iets raar is, niet alleen omdat ik het zei.

Een niet-vermeld pakket installeren

Met niet-vermeld pakket bedoel ik een pakket dat (nog) niet beschikbaar is via Pakketbeheer. U kunt het dus niet vinden in packagecontrol.io .

MAAR je kunt het nog steeds installeren met behulp van Pakketbeheer, zodat je alle voordelen krijgt. Ze worden bijvoorbeeld automatisch bijgewerkt, net als een "normale" installatie.

En het is echt gemakkelijk.

  • Zoek uw pakketrepository (deze staat vaak op GitHub, maar u kunt er een BitBucket gebruiken) en kopieer de URL.
  • Zoeken naar Package Control: Add repository in het opdrachtpalet ( ctrl + shift + p )
  • Plak de URL
  • Druk op enter

En nu is het net alsof dit pakket op het standaardkanaal stond (een kanaal is een eenvoudige lijst met pakketten. Het standaardpakket is degene die u krijgt ... standaard 😃).

  • Zoeken naar Package Control: Install Package in het opdrachtpalet ( ctrl + shift + p )
  • (mogelijk moet u enkele seconden wachten) Zoek naar het pakket dat u wilt installeren
  • Druk op enter !

Dat is het! Best cool, hè? Dus als je een pakketontwikkelaar bent, aarzel dan niet om ze te laten weten dat ze het op deze manier kunnen doen (altijd beter dan de git clone en git pull 😉).

Opmerking : voel je vrij om deze tekst in je leesmij te kopiëren / plakken, of je eigen versie aan te passen!



Modified text is an extract of the original Stack Overflow Documentation
Licentie onder CC BY-SA 3.0
Niet aangesloten bij Stack Overflow